(((-ေလာကဓံပညာႏွင့္ (၇)ေန႔သားသမီးမ်ား တစ္သက္တာ ေငြဝင္ကိန္း (သို႔မဟုတ္) ထီေပါက္ကိန္း-)))-
........................................
]] ဆရာ . . . ထီေပါက္ကိန္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေလာကဓံပညာနဲ႔ ဆရာ့အျမင္၊ ဆရာ့အယူအဆေတြကို ေျပာျပမယ္ဆို}}
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္၊ ၾကားေတာရလမ္း၊ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ႀကီး၏ အေရွ႕ ဘက္မုဒ္၊ သမဝါယမဝန္ႀကီးဌာန၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေဗဒင္ပညာရွင္မ်ားအသင္း (အခမဲ့) ေဗဒင္ ပညာသင္တန္းမွ သင္တန္းသားမ်ား၏ ေမးျမန္းသံမ်ားျဖစ္သည္။
]]ထီနဲ႔ပတ္သက္လို႔ သင္တန္းအပတ္စဥ္ တန္းခြဲတိုင္းမွာ ေမးေလ့ရွိသည့္ ေမးခြန္းပါ ...။ ထီေပါက္ကိန္းႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ေဟာေျပာတြက္ခ်က္ေပးေနၾကေသာ ထီေပါက္မည့္ နံပါတ္၊ ထီေပါက္မည့္အႀကိမ္ေရ၊ ထီထိုးရမည့္ေန႔၊ ဝတ္ဆင္ရမည့္အဝတ္အစား၊ အေရာင္ အေသြး၊ ထီသြားထိုး ရမည့္အရပ္ေဒသ၊ ထီဆိုင္အမည္၊ မိမိယံုၾကည္ကိုးကြယ္ရာ ဘာသာအရ ျပဳလုပ္ရမည့္ ကုသိုလ္ ေကာင္းမႈ၊ အလွဴဒါန စသည့္ ...ထီနဲ႔ပတ္သက္တဲ့လမ္းၫႊန္ထားၾကတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကိုေတာ့ သိၿပီးသားျဖစ္မွာပါ။-
-]]ဟုတ္ကဲ့..၊ ထီနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ နည္းစနစ္ေတြကို ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသိထားၿပီး ၾကပါၿပီ။ အခု ထီနဲ႔ပါတ္သက္တဲ့ ဆရာ့ပညာနဲ႔ ဆရာ့အယူအဆကို သိခ်င္ၾကလို႔ပါ ...ဆရာ}}
]]တျခားတန္းခြဲေတြသင္ၾကားစဥ္အခါကလည္း ေမးေလ့ေမးထရွိတဲ့ ေမးခြန္းေကာင္း ေလး တစ္ခုပဲ}}
]]ဘယ္လို ေမးခြန္းမ်ိဳးလဲဆရာ}}
]]သူတို႔ေမးၾကတဲ့ ေမးခြန္းေလးက ထီေပါက္မယ့္ ထီနံပါတ္၊ အႀကိမ္ေရေတြ အဲ့ဒီေလာက္ ေသေသခ်ာခ်ာ သိေနပါရဲ႕နဲ႔ အဲဒီထီနံပါတ္တြက္ေပးတဲ့ ထီဆရာ သူကိုယ္တိုင္ဘာျဖစ္လို႔ ထီမထိုးတာလဲ မသိဘူး}}ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းေလးပဲ။
ကြ်ႏု္ပ္စကားသံလည္းဆံုးေရာ သင္တန္းသားေတြထံမွ ဘာသံမွမၾကားရေလာက္ေအာင္ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္သြားရာမွ တိုးတိုး တိုးတိုးနဲ႔ စကားသံေတြ ျပန္ထြက္လာတယ္။ ပထမဦးဆံုး စတင္ အသံထြက္လာတာကေတာ့ ေတာင္ဒဂံုစက္မႈဇံု ၊ဆိုဖာ (ဆက္တီ)လုပ္ငန္းဦးစီး လုပ္ကိုင္ ေနတဲ့ ေမာင္ေနလင္းထြန္းမွ -
]]သူတို႔ေမးတဲ့ ေမးခြန္းက ေတာ္ေတာ္ေကာင္းတာပဲ၊ အဲဒီေမးခြန္းကို ဆရာဘယ္လို ျပန္ေျဖ လိုက္လဲဆရာ}}ဟု ေမးလိုက္မွ သင္တန္းသားေတြ လႈပ္လႈပ္ရြရြျဖစ္လာတယ္။
]]ဟုတ္တယ္ ...ဆရာ၊ သိပ္ေကာင္းတဲ့ ေမးခြန္းပဲ၊ ဆရာဘယ္လိုေျဖလိုက္လဲ ဆရာ}}ဟူ၍ တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္နဲ႔ ဆူညံသြားေတာ့တာပါပဲ။ ကြ်ႏု္ပ္လည္း ေခတၲ ခဏ စဥ္းစားၿပီး -
]]သူတို႔ေမးၾကတာက အရပ္ေျပာေျပာတယ္ေခၚတယ္။ ပညာရွင္အပိုင္းက တစ္မ်ိဳး ရွိပါလိမ့္ မယ္...ဒါေၾကာင့္ ဟုတ္ႏိုင္၏၊ မဟုတ္ႏိုင္၏၊ ျဖစ္ႏိုင္၏၊ မျဖစ္ႏိုင္၏ကို ကိုယ္တိုင္ပဲ စဥ္းစားၾကပါ အရပ္ကတို႔လို႔ ေျပာရဆိုရမလို ျဖစ္ေနၿပီလို႔ ဆရာက ျပန္ေျဖလိုက္ရတာေပါ့}}
----]]ဟာ ...ဆရာကလည္း ကြ်န္ေတာ္တို႔က တကယ္ေျဖမယ္ထင္ၿပီး နားေထာင္လိုက္ ရတာ ဆရာရယ္}}
]]ကဲ ...အခု၊ ဆရာေျပာျပမွာက ထီနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ဆရာေဟာေျပာအသံုးျပဳေနတဲ့ ေလာကဓံ ပညာနဲ႔ ဆရာ့အျမင္၊ ဆရာ့အယူအဆေတြကို ေျပာျပမွာပါ။ ဆရာေျပာတာေတြကို ယံုၾကည္လက္ခံဖို႔ ေျပာတာမဟုတ္ဘူးေနာ္ ...စဥ္းစားေတြေခၚေလ့လာဆန္းစစ္ သုေတသန ျပဳဖို႔ ေျပာျပတာျဖစ္တယ္}}
]]ဟုတ္ကဲ့ .. ေျပာျပပါဆရာ}}
........................................
]] ဆရာ . . . ထီေပါက္ကိန္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေလာကဓံပညာနဲ႔ ဆရာ့အျမင္၊ ဆရာ့အယူအဆေတြကို ေျပာျပမယ္ဆို}}
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္၊ ၾကားေတာရလမ္း၊ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ႀကီး၏ အေရွ႕ ဘက္မုဒ္၊ သမဝါယမဝန္ႀကီးဌာန၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေဗဒင္ပညာရွင္မ်ားအသင္း (အခမဲ့) ေဗဒင္ ပညာသင္တန္းမွ သင္တန္းသားမ်ား၏ ေမးျမန္းသံမ်ားျဖစ္သည္။
]]ထီနဲ႔ပတ္သက္လို႔ သင္တန္းအပတ္စဥ္ တန္းခြဲတိုင္းမွာ ေမးေလ့ရွိသည့္ ေမးခြန္းပါ ...။ ထီေပါက္ကိန္းႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ေဟာေျပာတြက္ခ်က္ေပးေနၾကေသာ ထီေပါက္မည့္ နံပါတ္၊ ထီေပါက္မည့္အႀကိမ္ေရ၊ ထီထိုးရမည့္ေန႔၊ ဝတ္ဆင္ရမည့္အဝတ္အစား၊ အေရာင္ အေသြး၊ ထီသြားထိုး ရမည့္အရပ္ေဒသ၊ ထီဆိုင္အမည္၊ မိမိယံုၾကည္ကိုးကြယ္ရာ ဘာသာအရ ျပဳလုပ္ရမည့္ ကုသိုလ္ ေကာင္းမႈ၊ အလွဴဒါန စသည့္ ...ထီနဲ႔ပတ္သက္တဲ့လမ္းၫႊန္ထားၾကတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကိုေတာ့ သိၿပီးသားျဖစ္မွာပါ။-
-]]ဟုတ္ကဲ့..၊ ထီနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ နည္းစနစ္ေတြကို ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသိထားၿပီး ၾကပါၿပီ။ အခု ထီနဲ႔ပါတ္သက္တဲ့ ဆရာ့ပညာနဲ႔ ဆရာ့အယူအဆကို သိခ်င္ၾကလို႔ပါ ...ဆရာ}}
]]တျခားတန္းခြဲေတြသင္ၾကားစဥ္အခါကလည္း ေမးေလ့ေမးထရွိတဲ့ ေမးခြန္းေကာင္း ေလး တစ္ခုပဲ}}
]]ဘယ္လို ေမးခြန္းမ်ိဳးလဲဆရာ}}
]]သူတို႔ေမးၾကတဲ့ ေမးခြန္းေလးက ထီေပါက္မယ့္ ထီနံပါတ္၊ အႀကိမ္ေရေတြ အဲ့ဒီေလာက္ ေသေသခ်ာခ်ာ သိေနပါရဲ႕နဲ႔ အဲဒီထီနံပါတ္တြက္ေပးတဲ့ ထီဆရာ သူကိုယ္တိုင္ဘာျဖစ္လို႔ ထီမထိုးတာလဲ မသိဘူး}}ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းေလးပဲ။
ကြ်ႏု္ပ္စကားသံလည္းဆံုးေရာ သင္တန္းသားေတြထံမွ ဘာသံမွမၾကားရေလာက္ေအာင္ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္သြားရာမွ တိုးတိုး တိုးတိုးနဲ႔ စကားသံေတြ ျပန္ထြက္လာတယ္။ ပထမဦးဆံုး စတင္ အသံထြက္လာတာကေတာ့ ေတာင္ဒဂံုစက္မႈဇံု ၊ဆိုဖာ (ဆက္တီ)လုပ္ငန္းဦးစီး လုပ္ကိုင္ ေနတဲ့ ေမာင္ေနလင္းထြန္းမွ -
]]သူတို႔ေမးတဲ့ ေမးခြန္းက ေတာ္ေတာ္ေကာင္းတာပဲ၊ အဲဒီေမးခြန္းကို ဆရာဘယ္လို ျပန္ေျဖ လိုက္လဲဆရာ}}ဟု ေမးလိုက္မွ သင္တန္းသားေတြ လႈပ္လႈပ္ရြရြျဖစ္လာတယ္။
]]ဟုတ္တယ္ ...ဆရာ၊ သိပ္ေကာင္းတဲ့ ေမးခြန္းပဲ၊ ဆရာဘယ္လိုေျဖလိုက္လဲ ဆရာ}}ဟူ၍ တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္နဲ႔ ဆူညံသြားေတာ့တာပါပဲ။ ကြ်ႏု္ပ္လည္း ေခတၲ ခဏ စဥ္းစားၿပီး -
]]သူတို႔ေမးၾကတာက အရပ္ေျပာေျပာတယ္ေခၚတယ္။ ပညာရွင္အပိုင္းက တစ္မ်ိဳး ရွိပါလိမ့္ မယ္...ဒါေၾကာင့္ ဟုတ္ႏိုင္၏၊ မဟုတ္ႏိုင္၏၊ ျဖစ္ႏိုင္၏၊ မျဖစ္ႏိုင္၏ကို ကိုယ္တိုင္ပဲ စဥ္းစားၾကပါ အရပ္ကတို႔လို႔ ေျပာရဆိုရမလို ျဖစ္ေနၿပီလို႔ ဆရာက ျပန္ေျဖလိုက္ရတာေပါ့}}
----]]ဟာ ...ဆရာကလည္း ကြ်န္ေတာ္တို႔က တကယ္ေျဖမယ္ထင္ၿပီး နားေထာင္လိုက္ ရတာ ဆရာရယ္}}
]]ကဲ ...အခု၊ ဆရာေျပာျပမွာက ထီနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ဆရာေဟာေျပာအသံုးျပဳေနတဲ့ ေလာကဓံ ပညာနဲ႔ ဆရာ့အျမင္၊ ဆရာ့အယူအဆေတြကို ေျပာျပမွာပါ။ ဆရာေျပာတာေတြကို ယံုၾကည္လက္ခံဖို႔ ေျပာတာမဟုတ္ဘူးေနာ္ ...စဥ္းစားေတြေခၚေလ့လာဆန္းစစ္ သုေတသန ျပဳဖို႔ ေျပာျပတာျဖစ္တယ္}}
]]ဟုတ္ကဲ့ .. ေျပာျပပါဆရာ}}
Comments
Post a Comment