-----((( နဝင္း ပညာ-တကယ္အစြမ္းထက္သလား )))။
-------((( နဝင္း ပညာ-တကယ္အစြမ္းထက္သလား )))။
....................
( ဒီတပါတ္လည္း-နဝင္းပညာအေၾကာင္းဘဲ ေရးထားတယ္ေမာင္ရင္ )
လူမ်ိဳး ဘာသာ ရိုးရာ ဓေလ့ ထံုးစံမ်ား မပါဝင္ဘဲ လူသားတိုင္းအတြက္ လူ႕ဘဝတြင္ လူေတြနဲ႕အဆင္ေျပေနနိဳင္ေစ ရန္ဘဝေနနည္း မ်ားကိုညႊန္ၾကားေပးေနေသာ အမွတ္(ခ)။ အေရွ႕မုခ္။ မိုးေကာင္းဘုရား။ ရန္ကင္းျမိဳ႕နယ္ရွိ ကြ်နဳ္ပ္၏ ဓါတုနိယာမ ႏွင့္မဟာဘုတ္နဝင္းစီး ဓါတ္ခန္းအတြင္း တပည့္ျဖစ္သူအား ယခုေရးထားေသာ(နဝင္း-ပညာတကယ္အစြမ္းထက္ သလား-)ေဆာင္းပါးအေၾကာင္းေျပာျပေနျခင္းျဖစ္သည္။
( ဆရာဒီတပါတ္-နဝင္း-အေၾကာင္းက ဘယ္လို အေၾကာင္းအရာေရးထားလည္းဆရာ)
တပည့္ျဖစ္သူ၏ အေမးေၾကာင့္
((( ဒီတပတ္ေတာ့ ဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္ရဲ႕(နဝင္းစီး)ပညာရပ္နဲ႕ေဗဒင္အခ်ဳပ္မဟာ ဘုတ္(နိဒါန္း)ပညာရပ္ေတြ သာ သီးသန္႕ေဖၚျပေနတဲ့-ေဗဒင္အခ်ဳပ္မဟာဘုတ္(နိဒါန္း)နဝင္းစီးပညာအသင္းမွာ ဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္တပည့္ေတြေရး သားေဖၚျပခဲ့ၾကတဲ့အထဲက-(၁၁-၉-၂၀၁၄-ရက္စြဲနဲ႕ ဆရာ-Pyae Phyo Kyi Myint---ေရးခဲ့တဲ့]]--နဝင္း }-ပညာ }တကယ္အစြမ္းထက္ သလား-ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးေလးျပန္ေရးျပဖို႕လုပ္ထားတယ္။ )))
( ဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္ရဲ႕ ပညာရပ္ဘဲဆရာ-က်ေနာ္နဲ႕အတူစာဖတ္သူေတြ ဗဟုသုတရတာေပါ့ဆရာ.).. .... .......... ...
----Pyae Phyo Kyi Myint-- ေဗဒင္အခ်ဳပ္မဟာဘုတ္(နိဒါန္း) နဝင္းစီးပညာအသင္း
................ • နဝင္းဟာ တကယ္ အစြမ္းထက္သလား ၊
နဝင္းပညာဟာ ဆရာျကီး ဦးျကာျမင္.ရဲ. အလြန္အစြမ္းထက္တဲ. ယျတာပညာရပ္ျကီးလို. ေျပာလို.ရတယ္ ။
ဆရာျကီးရဲ. နဝင္းပညာရပ္ျကီးကို ေတြ.ရွိခ်က္ဟာ ေဗဒင္ပညာရပ္မွာ အလြန္ေက်းဇဴးျကီးလွပါတယ္ ။
နဝင္းပညာရပ္ကို ေတြ.ရွိပံုက လြယ္လြယ္ကူကူမဟုတ္ဘူး ၊ အဆင္.ဆင္.ေတြးေခၚယူဆ စမ္းသပ္ခဲ.ရတယ္၊
နဝင္း ျဖစ္ေပၚပံုက ဆင္.ကဲျဖစ္စဥ္ကို ဆရာျကီးရဲ. ညီအရင္း ဆရာျကီး ဦးစိုးလင္း ( ကြယ္လြန္) က ဒီလိုမ်ိဴး ေျပာျပဖူးတယ္ ။
နဝင္းပညာရဲ.အ စ က အဂၤဝိဇၹာကို အေျချပဴ ထားတယ္။ ေမြးနံကို အေျချပဴ တိုင္ထူတဲ. အခါ အေပၚပိုင္းသံုးလံုး ဟာ ေဆာင္ပန္း တနည္းအားျဖင္. ေဆာင္ပန္း ျဖစ္တယ္ ။ ေအာက္သံဳးလံုးက ေတာ. နင္းျကမ္း လွဴရမဲ. အေဆာင္ျဖစ္တယ္ ။
ေအာက္သံဳးလံုးကေတာ. နင္းျကမ္းလို.ေခၚျပီး သူက မေဆာင္ရဘူး။
အေပၚသံုးလံုးကို ေဇယ်ံ ၊သုခံ၊ လာဘံလို. လည္း ေခၚတယ္။ ဆရာျကီးဦးျကာျမင္.ဟာ တနဂၤေနြ သားျဖစ္ေတာ. အဂၤဝိဇၹာအရ
၅ -ေဇယ်ံ
၂ -သုခံ
၆ -လာဘံ
————
၁
—————
၄
ဝ
၃
အေပၚသံဳးလံုးနံျဖစ္တဲ. ျကာသာပေတးနံ-ပ်ဥ္းမ၊ တနလၤာနံ-ကံေကာ္၊ေသာျကာနံ -သီဟိုရ္ ကို ဘုရားလွဴရတယ္ ။
ဒါဟာ အဂၤဝီဇၹာပညာရဲ. အေျခခံေတြ။
အထက္သံဳးလံုး ၊ ေအာက္သံုးလံုး အတြဲ၊သစ္စိမ္.၊ပန္းယ၊အျမစ္အညြန္.တြဲလိုက္ရင္ နဝင္းရပါတယ္ ။
နဝင္းဆိုတဲ. ဂဏန္းျပည္.စံုျခင္းမ်ား ပဲ။ သစ္စိမ္.၊ပန္းယ၊အျမစ္အညြန.္တြဲေတြကို ေဗဒင္အခ်ဴပ္မဟာဘုူတ္နဲ. အညီ ယူလိုက္တဲ. အခါ မိမိရဲ. အသန္.စင္ဆံုး နဝင္းတြဲ ရလာတယ္။
မဟာဘုတ္ရဲ. ေအာက္သံုးလံဳးကို အဂၤဝိဇၹာတိုင္မွာ ဖယ္ပစ္လိုက္တဲ.အခါ သစ္စိမ္.၊ပန္းယ၊အျမစ္အညြန္.အတြဲမွ မဟာဘုတ္အရ အသန္.ရွင္းဆံုး တနည္းအားျဖင္. အေကာင္းရ့ပ္တည္မူ.ျဖစ္တဲ. ပင္းယအတြဲ ပဥၥပြတ္ ျကာသာပေတးနဲ. စတုရန္း ဗုဒၶဟုူး ပဲက်န္တယ္။
မဟာဘုတ္နဲ. အဂၤဝိဇၹာတြဲ ညွိ္ယူလိုက္ရင္ ကိုယ္ပိုင္အတြဲ ၊ နဝင္းတြဲတစံဳသာ ရေတာ. တယ္။ ဒါေျကာင္.ဘုရားကို လွဴတဲ.အခါ
မွာ ျကာသာပေတးနံ ပ်ဥ္းမကိုလွဴ ၊နင္းျကမ္း ဗုဒၶဟူးကို လုပ္ေဆာင္တယ္။ ဒါဟာ နဝင္း ပညာရဲ. အေျခခံျဖစ္လာခဲ.တယ္ ။
ျမန္မာ.ေဆးပညာရပ္မွာ အေမွာင္.ပေရာဂ ကာကြယ္ဖို.ဆိုရင္ ခ်ည္မန္းကြင္းကို သံဳးျကတယ္။
ခ်ည္မန္းကြင္းကို ၉ ထံဳးထံဳးလိုက္တယ္။နင္းျကမ္းကိုနင္းျကမ္း၊ေဆာင္ပန္းကို ဘုရားလွဴ၊ျပီး ခ်ည္မန္းကြင္းကို စြပ္၊ျ႔ပီးရင္ ခ်ည္မန္းကြင္းကို ေအာက္စြပ္ခ်လိုက္ျပီး နင္းျကမ္းကို ဘဳမၼိအရပ္ကို လႊင္.ပစ္လိုက္တာ ဟာ ဒုတိယအဆင္. နဝင္းျဖစ္လာတယ္။
ဆရာျကီး ဦးျကာျမင္.ဟာအထက္ပါအေျကာင္းအရာေတြကို စုစည္းျပီး ေဆာင္ပန္း အရြက္ေတြကို အေပၚမွာထား
နင္းျကမ္းအရြက္ေတြကို ေအာက္မွာထား ျပီး ခ်ည္မန္းကြင္း ၃ ကြင္းကို ကိုယ္မွာစြပ္ျပီး နဝင္းေပၚတဲ.အခ်ိန္မွာ မိမိရဲ.အဆိုးေတြကို
ပေပ်ာက္ေအာင္ သူ.ကိုနိူင္လို ဆနဲ.ခို ဆိုတဲ.သေဘာနဲ. ဆပြတ္ေန.သားကို အေပၚကေဆာင္ပန္းနဲ. လူကိုရိုက္၊ခ်ည္မန္းကြင္းကို
ခြ်တ္ခ်ျပီး ေဆာင္ပန္း၊နင္းျကမ္းကို ခ်ည္မန္းကြင္းမွာ စုခ်ည္ျပီး ေရေမွ်ာေစခဲ.တာဟာ နဝင္းပညာရဲ . တတိယအဆင္. ျဖစ္တယ္။
ေနာကိပု္ငိး ခ်ည္မန္းကြင္း ၅ ကြင္း အထိ လုပ္ေဆာင္တယ္။ ဆီ ၉၀သား ၊ဆန္ ၉ လံုး၊ကြမ္း ၉ ယာ၊လက္ဖက္ ၉ ပံဳ ၊မတ္ေစ.၉ ေစ.၊အေမႊးတိုင္၊ဖေယာင္းတိုင္ စတဲ. ပစၥည္းေတြ ပါလာျပီး ေမြးနံနဝင္းေပၚခ်ိန္မွာ နဝင္းယျတာ လုပ္ေဆာင္လာခဲ.တာ ဟာ နဝင္းပညာရဲ. ဆင္.ကဲျဖစ္စဥ္ လို. ဆရာျကီး ဦးစီုးလင္းထံက သိခဲ.ရတယ္။
နဝင္းပညာမွာ ဘာလို. အရြက္အခက္ကို သံဳးရတာလဲ ဆိုရင္ ဆရာျကီးဦးျကာျမင္.ရဲ. ယူဆခ်က္ဟာ
ရွင္သန္ျကီးထြားျခင္း၊မ်ိဴးဆက္ပြားမ်ားျခင္း ျပန္.ပြားနိူင္သည္. ဓာတ္ျကီးငါးပါးဓာတ္မ်ား၊ သစ္ပင္၊သစ္ရြက္၊သစ္ခက္မ်ားတြင္ အျမဲကိန္းေအာင္းေနသည္။
အေရာင္အေသြးမ်ာလည္း ကိန္းေအာင္းေန၏ ၊ လင္းလွ်င္တမ်ိဴး၊ေမွာင္ရင္တမ်ိဴး၊စိ္မ္းရင္တမ်ိဴး၊နီရင္တမ်ိဴး စသည္တို. ေျပာင္းလဲ ေန၏ ။
ထိုသို. ေျပာင္းလဲ ျခင္းသည္ ဓာတ္ျကီးငါးပါး ကိန္းေအာင္းေနသည္. အတြက္ေျကာင္. ျဖစ္သည္။
သက္ရွိသတၱဝါမ်ား အသက္ရွူမွ အသက္ရွင္ေနထိုင္ျကသည္၊သက္မဲ.ျဖစ္ေသာ အပင္မ်ား အသက္မရွဴေသာ္လည္း ရွင္သန္ပြားမ်ားမူ.မ်ားကလည္း ဓာတ္ျကီးငါးပါးဂုဏ္သတၱွိရွိေနသည္။
သက္ရွိလူသားနွင္. နြယ္ျမက္သစ္ပင္မ်ား တခုခု ခြ်တ္ယြင္း ေဖာက္ျပန္လွ်င္ ညွိဴးနြမ္းျပီး ေသဆံုးျကရသည္။
လူသတၱဝါမ်ား ဓာတ္ျကီးငါးပါး တခုခု ခြ်တ္ယြႉင္း လွ်င္ ဓာတ္ျကီးငါးပါး ကိန္းေအာင္းေနေသာ အညြန္.အခက္မ်ားက ရိုက္ခတ္ ရိုက္သြင္း ျဖည္.ဆည္းေပးလိုက္သျဖင္. ေရာဂါဘယမ်ား သက္သာသြားျပီး ခ်ိဴ.ယြင္းဓာတ္မ်ား ျပည္.သြားေပးမည္။
နဝင္းစီးပြားမွာ ငွက္ေပ်ာသီ္း အုန္းသီးမသံဳးျခင္းမွာ လူေသရာမွာ အုန္း၊ငွက္ေပ်ာပြဲနဲ. သရဏဂံဳတင္၊လက္ထပ္မဂၤလာပြဲမွာလည္း အုန္းသီးငွက္ေပ်ာသီး သံဳးသျဖင္. မသန္.ရွင္း ဟုယူဆျပီး
နဝင္းပညာတြင္ အုန္းသီး ငွက္ေပ်ာ္သီး မသံဳးျခင္း ျဖစ္တယ္။ ဆီနဲ.ဆန္ သံုးထားျခင္းမွာ လူတို.၏ အေျခခံလိုအပ္ခ်က္ျဖစ္လို. သံဳးထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
နဝင္း လုပ္ေဆာင္ရာတြင္ သစ္ရြက္တို.ကို ေရထဲသို. ေမွ်ာရပါတယ္။ ေရေမွ်ာျခင္းဟာ ေအးခ်မ္းမူ.၊တည္ျကည္မူ. ေတြရွိျပီး မေကာင္းတာေတြ ပါသြားပါတယ္။ ခ်ည္မန္းကြင္းတစ္ကြင္းျဖင္. မီးပူေဇာ္ျခင္းဟာ မလိုသူတို. အား ပူေလာင္တံု.ျပန္ျခင္း ျဖစ္တယ္။
အရြက္အခက္ေတြ ေဆာင္ပန္း မတြန္.ေစရာ တြဲလံဳး သံဳးရျခင္းမွာ မတြန.္ေစရ အတြဲ ကို သံဳျခင္းဟာ တန္ျပန္ဖို. ၊အကာအကြယ္ျပဴဖို. သံဳးျခင္း ျဖစ္တယ္။
ေဆာင္ပန္းအရြက္အခက္ ကို သံဳးျခငာ္းဟာ ေဆာင္ပန္းအရြက္အခက္ရဲ. အေဆာင္သက္သက္ ျဖစ္ျပီး အရာရာကို လိုရာမေရြး ေကာင္းက်ိဴးျပဴ ဖို. ျဖစ္တယ္ ။
နင္းျကမ္း ဟာ ေမြးနံကို နဝင္း ပို.ေဆာင္ေပးတယ္။ ေမြၚနံကို ျမွင္.တင္ေပးတယ္။ ျမင္.မားတိုးတက္ေစတယ္။
ခိုက္ ( အျမစ္ သို.မဟုတ္ ျတိစတု) စြမ္းအားသည္ ျပဴလုပ္သူတြင္ ရွိေနေသာ မေကာင္းသည္. အခ်က္မ်ား၊ဆိုးဝါးေျကာက္စရာ ဥပေစၧဒကကံ၊က်န္းမာေရး၊ေဘးဆိုး မသူေတာ္ စတဲ. ေဘးအေပါင္းကို ကာကြယ္ ေစာင္.ေရွာက္ပးတယ္။
ဃမနိငအ် အသ ဆရာဦးျကာျမင္. ၊ဆရာဒလမင္းေခါင္
ပညာရပ္တခု ကို စနစ္တက် ခ်ျပနိူင္တဲ.အတြက္ က်ေနာ္ ဒီေဗဒင္ပညာကို ဂုဏ္ယူစြာ ေလ.လာပါတယ္ ။
---(--Pyae Phyo Kyi Myint--
....... ..............
((( -ဆရာ့အေနနဲ႕ ဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္ရဲ႕ နဝင္းပညာအေၾကာင္း ဆရာႀကီးတပည့္ေတြေရးတဲ့ ေဆာင္းပါးေတြခုလိုျပန္လည္ရွာေဖြတင္ေပးေန ရတာက (နဝင္းစီး)ပညာကိုသူတို႕ပညာပါ-ေရွးေခတ္ကထဲက-ရွိျပီးသားကို ဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္က-ကြန္႔ထားတာပါလို႕-မူရင္းဇစ္ျမစ္ကိုမသိဘဲ။သူခိုးက-လူဟစ္-ဆိုသလိုျဖစ္ေနလို႕ သူခိုးေတြရန္က-ကင္းေအာင္ ေနာင္လာေနာင္သားေတြ -နဝင္းစီး-ပညာရွင္မူပိုင္အစစ္ဘယ္သူဆိုတာအမွန္အတိုင္း သိထားနိဳင္ေအာင္မွတ္တမ္းအေနနဲ႕က်န္ရစ္ေအာင္ ရွာေဖြစုေဆာင္းျပီးျပန္တင္ေပးေနရတာပါ )))
(ဆရာရယ္ (နဝင္းစီး)ပညာဟာေရွးေခတ္ထဲကရွိျပီးသားပါ၊ဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္ကထပ္ဆင့္ျပန္လည္ဆင့္ပြား ထားတာပါလို႕ဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္တပည့္ေတြအႀကိမ္ႀကိမ္အခါအခါေရးေနၾကတာဘယ္သူေတြက-သူတို႕ပညာပါလို႕ေျပာ ေနၾကတာလည္းဆရာ)
((( ေျပာရရင္ေတာ့အရွည္ႀကီးဘဲ၊ဘယ္ေလာက္ထိဆိုးလာသလဲဆိုရင္ (နဝင္းစီး)ပညာနဲ႕ပတ္သက္လို႕ ဆရာႀကီး ဦးၾကာျမင့္ မိသားစုက ပါဝင္ေရာက္ေျပာဆိုသတိေပးရတာမ်ိဳးျဖစ္လာျပီ၊ ဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္က- -နဝင္းစီး-ပညာရွင္မူပိုင္အစစ္ဆိုတာအမွန္အတိုင္း သိထားျပီးလုပ္စားေန သူေတြရယ္ ဘယ္သူကဘယ္လိုေတြ႕ရွိဆင့္ပြားထားတာ ဆိုအမွန္အတိုင္းမသိေသးသူေတြသိေအာင္ (နဝင္း)စီးပညာအေၾကာင္း ရွာေဖြစုေဆာင္းျပီး ျပန္တင္ေပးေနရတာပါ )))-
ဒါေၾကာင့္လည္းဆရာဦးလင္းေအာင္ကဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္-၏ပညာရပ္မ်ားျဖစ္တဲ့ (မဟာဘုတ္+ အႀကြင္း ဥာဥ္စ ရိုက္+အဂၤဝိဇၨာအခ်ိန္တိုင္+ နဝင္းစီး) ပညာတို႕အား သူ႔ပညာငါ့ပညာဟုဆိုခဲ့ေသာ္ နဝင္းတိုင္ပညာ၏ နဝင္းအား သက္ေရာက္မႈမ်ားက သင္ႏွင့္ တကြ သင့္ပတ္ဝန္းက်င္ စိတ္တူသ ေဘာ တူအားလံုး အေပၚ ခိုက္(၃)ခ်က္က်ေရာက္ၿပီး ဘုန္းႀကီး အသက္မရွည္ သက္ရွည္ဘုန္းမႀကီး၊ ျဖစ္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သတိေပးအပ္ပါသည္။ (ဆရာႀကီးဦးလင္းေအာင္)--လို႕တရားဝင္စာအုပ္ေတြမွာေရးထားပါတယ္။-တကယ္လည္းလက္ေတြ႕မွာဒီလိုျဖစ္ေနၾကတာကိုယ္ေတြ႕ဘဲ။ ဒါလည္းခိုးတဲ့လူေတြကလည္းမသိေအာင္တမ်ိဳးသိသိသာသာေပၚေပၚထင္ထင္မရွက္မေၾကာက္လုပ္စားေနၾကတာပါဘဲ။)))( ဆရာလုပ္ျပီး ဘာျဖစ္လို႕ အဲဒီလိုစိတ္ဓါတ္ေတြျဖစ္ေနၾကတာလည္းဆရာ)
(((ဒီမွာေမာင္ရင္ ေရွ႕ေဆာင္ႏြားလားေျဖာင့္ေျဖာင့္သြားက ေနာက္ႏြားတသိုက္ေျဖာင့္ေျဖာင့္လိုက္၏ ဆိုသလိုဘဲ၊ ဆရာလုပ္သူရဲ႕အေတြးအေခၚအယူအဆအာေဘာ္ေတြကတပည့္ေတြအေပၚမွာအနည္းနဲ႕အမ်ား ထိေရာက္ေန တတ္တာဘဲ။ငယ္ငယ္ကသင္ခဲ့ရတဲ့ ေလမုန္ တိုင္းမိျပီး ကြဲကြာ သြားတဲ့ေက်းညီေနာင္ပံုျပင္လိုေပါ့ကြာ၊ခိုးေနၾကလူကေတာ့ ခိုးေနမွာဘဲ။--။ကိုယ္ျပဳတဲ့ကံကအရိပ္လိုလိုက္ေနတယ္ဆိုတာ မယံုၾကလို႕ေနမွာေပါ့။ပညာရွင္ေတြနဲ႕ပညာရပ္အေပၚေစာ္ကားေနတဲ့သူေတြမွဒီဒဏ္ေတြမခံရရင္ဘယ္သူေတြခံရဦးမွာလည္းစဥ္းစားၾကည့္ေလ။)))….
…….-X Cused Man---( ဆရာ --Pyae Phyo Kyi Myint အားသတိရစြာျဖင့္ ေက်းဇူးတင္လ်က္---။
( ဒီတပါတ္လည္း-နဝင္းပညာအေၾကာင္းဘဲ ေရးထားတယ္ေမာင္ရင္ )
လူမ်ိဳး ဘာသာ ရိုးရာ ဓေလ့ ထံုးစံမ်ား မပါဝင္ဘဲ လူသားတိုင္းအတြက္ လူ႕ဘဝတြင္ လူေတြနဲ႕အဆင္ေျပေနနိဳင္ေစ ရန္ဘဝေနနည္း မ်ားကိုညႊန္ၾကားေပးေနေသာ အမွတ္(ခ)။ အေရွ႕မုခ္။ မိုးေကာင္းဘုရား။ ရန္ကင္းျမိဳ႕နယ္ရွိ ကြ်နဳ္ပ္၏ ဓါတုနိယာမ ႏွင့္မဟာဘုတ္နဝင္းစီး ဓါတ္ခန္းအတြင္း တပည့္ျဖစ္သူအား ယခုေရးထားေသာ(နဝင္း-ပညာတကယ္အစြမ္းထက္ သလား-)ေဆာင္းပါးအေၾကာင္းေျပာျပေနျခင္းျဖစ္သည္။
( ဆရာဒီတပါတ္-နဝင္း-အေၾကာင္းက ဘယ္လို အေၾကာင္းအရာေရးထားလည္းဆရာ)
တပည့္ျဖစ္သူ၏ အေမးေၾကာင့္
((( ဒီတပတ္ေတာ့ ဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္ရဲ႕(နဝင္းစီး)ပညာရပ္နဲ႕ေဗဒင္အခ်ဳပ္မဟာ ဘုတ္(နိဒါန္း)ပညာရပ္ေတြ သာ သီးသန္႕ေဖၚျပေနတဲ့-ေဗဒင္အခ်ဳပ္မဟာဘုတ္(နိဒါန္း)နဝင္းစီးပညာအသင္းမွာ ဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္တပည့္ေတြေရး သားေဖၚျပခဲ့ၾကတဲ့အထဲက-(၁၁-၉-၂၀၁၄-ရက္စြဲနဲ႕ ဆရာ-Pyae Phyo Kyi Myint---ေရးခဲ့တဲ့]]--နဝင္း }-ပညာ }တကယ္အစြမ္းထက္ သလား-ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးေလးျပန္ေရးျပဖို႕လုပ္ထားတယ္။ )))
( ဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္ရဲ႕ ပညာရပ္ဘဲဆရာ-က်ေနာ္နဲ႕အတူစာဖတ္သူေတြ ဗဟုသုတရတာေပါ့ဆရာ.).. .... .......... ...
----Pyae Phyo Kyi Myint-- ေဗဒင္အခ်ဳပ္မဟာဘုတ္(နိဒါန္း) နဝင္းစီးပညာအသင္း
................ • နဝင္းဟာ တကယ္ အစြမ္းထက္သလား ၊
နဝင္းပညာဟာ ဆရာျကီး ဦးျကာျမင္.ရဲ. အလြန္အစြမ္းထက္တဲ. ယျတာပညာရပ္ျကီးလို. ေျပာလို.ရတယ္ ။
ဆရာျကီးရဲ. နဝင္းပညာရပ္ျကီးကို ေတြ.ရွိခ်က္ဟာ ေဗဒင္ပညာရပ္မွာ အလြန္ေက်းဇဴးျကီးလွပါတယ္ ။
နဝင္းပညာရပ္ကို ေတြ.ရွိပံုက လြယ္လြယ္ကူကူမဟုတ္ဘူး ၊ အဆင္.ဆင္.ေတြးေခၚယူဆ စမ္းသပ္ခဲ.ရတယ္၊
နဝင္း ျဖစ္ေပၚပံုက ဆင္.ကဲျဖစ္စဥ္ကို ဆရာျကီးရဲ. ညီအရင္း ဆရာျကီး ဦးစိုးလင္း ( ကြယ္လြန္) က ဒီလိုမ်ိဴး ေျပာျပဖူးတယ္ ။
နဝင္းပညာရဲ.အ စ က အဂၤဝိဇၹာကို အေျချပဴ ထားတယ္။ ေမြးနံကို အေျချပဴ တိုင္ထူတဲ. အခါ အေပၚပိုင္းသံုးလံုး ဟာ ေဆာင္ပန္း တနည္းအားျဖင္. ေဆာင္ပန္း ျဖစ္တယ္ ။ ေအာက္သံဳးလံုးက ေတာ. နင္းျကမ္း လွဴရမဲ. အေဆာင္ျဖစ္တယ္ ။
ေအာက္သံဳးလံုးကေတာ. နင္းျကမ္းလို.ေခၚျပီး သူက မေဆာင္ရဘူး။
အေပၚသံုးလံုးကို ေဇယ်ံ ၊သုခံ၊ လာဘံလို. လည္း ေခၚတယ္။ ဆရာျကီးဦးျကာျမင္.ဟာ တနဂၤေနြ သားျဖစ္ေတာ. အဂၤဝိဇၹာအရ
၅ -ေဇယ်ံ
၂ -သုခံ
၆ -လာဘံ
————
၁
—————
၄
ဝ
၃
အေပၚသံဳးလံုးနံျဖစ္တဲ. ျကာသာပေတးနံ-ပ်ဥ္းမ၊ တနလၤာနံ-ကံေကာ္၊ေသာျကာနံ -သီဟိုရ္ ကို ဘုရားလွဴရတယ္ ။
ဒါဟာ အဂၤဝီဇၹာပညာရဲ. အေျခခံေတြ။
အထက္သံဳးလံုး ၊ ေအာက္သံုးလံုး အတြဲ၊သစ္စိမ္.၊ပန္းယ၊အျမစ္အညြန္.တြဲလိုက္ရင္ နဝင္းရပါတယ္ ။
နဝင္းဆိုတဲ. ဂဏန္းျပည္.စံုျခင္းမ်ား ပဲ။ သစ္စိမ္.၊ပန္းယ၊အျမစ္အညြန.္တြဲေတြကို ေဗဒင္အခ်ဴပ္မဟာဘုူတ္နဲ. အညီ ယူလိုက္တဲ. အခါ မိမိရဲ. အသန္.စင္ဆံုး နဝင္းတြဲ ရလာတယ္။
မဟာဘုတ္ရဲ. ေအာက္သံုးလံဳးကို အဂၤဝိဇၹာတိုင္မွာ ဖယ္ပစ္လိုက္တဲ.အခါ သစ္စိမ္.၊ပန္းယ၊အျမစ္အညြန္.အတြဲမွ မဟာဘုတ္အရ အသန္.ရွင္းဆံုး တနည္းအားျဖင္. အေကာင္းရ့ပ္တည္မူ.ျဖစ္တဲ. ပင္းယအတြဲ ပဥၥပြတ္ ျကာသာပေတးနဲ. စတုရန္း ဗုဒၶဟုူး ပဲက်န္တယ္။
မဟာဘုတ္နဲ. အဂၤဝိဇၹာတြဲ ညွိ္ယူလိုက္ရင္ ကိုယ္ပိုင္အတြဲ ၊ နဝင္းတြဲတစံဳသာ ရေတာ. တယ္။ ဒါေျကာင္.ဘုရားကို လွဴတဲ.အခါ
မွာ ျကာသာပေတးနံ ပ်ဥ္းမကိုလွဴ ၊နင္းျကမ္း ဗုဒၶဟူးကို လုပ္ေဆာင္တယ္။ ဒါဟာ နဝင္း ပညာရဲ. အေျခခံျဖစ္လာခဲ.တယ္ ။
ျမန္မာ.ေဆးပညာရပ္မွာ အေမွာင္.ပေရာဂ ကာကြယ္ဖို.ဆိုရင္ ခ်ည္မန္းကြင္းကို သံဳးျကတယ္။
ခ်ည္မန္းကြင္းကို ၉ ထံဳးထံဳးလိုက္တယ္။နင္းျကမ္းကိုနင္းျကမ္း၊ေဆာင္ပန္းကို ဘုရားလွဴ၊ျပီး ခ်ည္မန္းကြင္းကို စြပ္၊ျ႔ပီးရင္ ခ်ည္မန္းကြင္းကို ေအာက္စြပ္ခ်လိုက္ျပီး နင္းျကမ္းကို ဘဳမၼိအရပ္ကို လႊင္.ပစ္လိုက္တာ ဟာ ဒုတိယအဆင္. နဝင္းျဖစ္လာတယ္။
ဆရာျကီး ဦးျကာျမင္.ဟာအထက္ပါအေျကာင္းအရာေတြကို စုစည္းျပီး ေဆာင္ပန္း အရြက္ေတြကို အေပၚမွာထား
နင္းျကမ္းအရြက္ေတြကို ေအာက္မွာထား ျပီး ခ်ည္မန္းကြင္း ၃ ကြင္းကို ကိုယ္မွာစြပ္ျပီး နဝင္းေပၚတဲ.အခ်ိန္မွာ မိမိရဲ.အဆိုးေတြကို
ပေပ်ာက္ေအာင္ သူ.ကိုနိူင္လို ဆနဲ.ခို ဆိုတဲ.သေဘာနဲ. ဆပြတ္ေန.သားကို အေပၚကေဆာင္ပန္းနဲ. လူကိုရိုက္၊ခ်ည္မန္းကြင္းကို
ခြ်တ္ခ်ျပီး ေဆာင္ပန္း၊နင္းျကမ္းကို ခ်ည္မန္းကြင္းမွာ စုခ်ည္ျပီး ေရေမွ်ာေစခဲ.တာဟာ နဝင္းပညာရဲ . တတိယအဆင္. ျဖစ္တယ္။
ေနာကိပု္ငိး ခ်ည္မန္းကြင္း ၅ ကြင္း အထိ လုပ္ေဆာင္တယ္။ ဆီ ၉၀သား ၊ဆန္ ၉ လံုး၊ကြမ္း ၉ ယာ၊လက္ဖက္ ၉ ပံဳ ၊မတ္ေစ.၉ ေစ.၊အေမႊးတိုင္၊ဖေယာင္းတိုင္ စတဲ. ပစၥည္းေတြ ပါလာျပီး ေမြးနံနဝင္းေပၚခ်ိန္မွာ နဝင္းယျတာ လုပ္ေဆာင္လာခဲ.တာ ဟာ နဝင္းပညာရဲ. ဆင္.ကဲျဖစ္စဥ္ လို. ဆရာျကီး ဦးစီုးလင္းထံက သိခဲ.ရတယ္။
နဝင္းပညာမွာ ဘာလို. အရြက္အခက္ကို သံဳးရတာလဲ ဆိုရင္ ဆရာျကီးဦးျကာျမင္.ရဲ. ယူဆခ်က္ဟာ
ရွင္သန္ျကီးထြားျခင္း၊မ်ိဴးဆက္ပြားမ်ားျခင္း ျပန္.ပြားနိူင္သည္. ဓာတ္ျကီးငါးပါးဓာတ္မ်ား၊ သစ္ပင္၊သစ္ရြက္၊သစ္ခက္မ်ားတြင္ အျမဲကိန္းေအာင္းေနသည္။
အေရာင္အေသြးမ်ာလည္း ကိန္းေအာင္းေန၏ ၊ လင္းလွ်င္တမ်ိဴး၊ေမွာင္ရင္တမ်ိဴး၊စိ္မ္းရင္တမ်ိဴး၊နီရင္တမ်ိဴး စသည္တို. ေျပာင္းလဲ ေန၏ ။
ထိုသို. ေျပာင္းလဲ ျခင္းသည္ ဓာတ္ျကီးငါးပါး ကိန္းေအာင္းေနသည္. အတြက္ေျကာင္. ျဖစ္သည္။
သက္ရွိသတၱဝါမ်ား အသက္ရွူမွ အသက္ရွင္ေနထိုင္ျကသည္၊သက္မဲ.ျဖစ္ေသာ အပင္မ်ား အသက္မရွဴေသာ္လည္း ရွင္သန္ပြားမ်ားမူ.မ်ားကလည္း ဓာတ္ျကီးငါးပါးဂုဏ္သတၱွိရွိေနသည္။
သက္ရွိလူသားနွင္. နြယ္ျမက္သစ္ပင္မ်ား တခုခု ခြ်တ္ယြင္း ေဖာက္ျပန္လွ်င္ ညွိဴးနြမ္းျပီး ေသဆံုးျကရသည္။
လူသတၱဝါမ်ား ဓာတ္ျကီးငါးပါး တခုခု ခြ်တ္ယြႉင္း လွ်င္ ဓာတ္ျကီးငါးပါး ကိန္းေအာင္းေနေသာ အညြန္.အခက္မ်ားက ရိုက္ခတ္ ရိုက္သြင္း ျဖည္.ဆည္းေပးလိုက္သျဖင္. ေရာဂါဘယမ်ား သက္သာသြားျပီး ခ်ိဴ.ယြင္းဓာတ္မ်ား ျပည္.သြားေပးမည္။
နဝင္းစီးပြားမွာ ငွက္ေပ်ာသီ္း အုန္းသီးမသံဳးျခင္းမွာ လူေသရာမွာ အုန္း၊ငွက္ေပ်ာပြဲနဲ. သရဏဂံဳတင္၊လက္ထပ္မဂၤလာပြဲမွာလည္း အုန္းသီးငွက္ေပ်ာသီး သံဳးသျဖင္. မသန္.ရွင္း ဟုယူဆျပီး
နဝင္းပညာတြင္ အုန္းသီး ငွက္ေပ်ာ္သီး မသံဳးျခင္း ျဖစ္တယ္။ ဆီနဲ.ဆန္ သံုးထားျခင္းမွာ လူတို.၏ အေျခခံလိုအပ္ခ်က္ျဖစ္လို. သံဳးထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
နဝင္း လုပ္ေဆာင္ရာတြင္ သစ္ရြက္တို.ကို ေရထဲသို. ေမွ်ာရပါတယ္။ ေရေမွ်ာျခင္းဟာ ေအးခ်မ္းမူ.၊တည္ျကည္မူ. ေတြရွိျပီး မေကာင္းတာေတြ ပါသြားပါတယ္။ ခ်ည္မန္းကြင္းတစ္ကြင္းျဖင္. မီးပူေဇာ္ျခင္းဟာ မလိုသူတို. အား ပူေလာင္တံု.ျပန္ျခင္း ျဖစ္တယ္။
အရြက္အခက္ေတြ ေဆာင္ပန္း မတြန္.ေစရာ တြဲလံဳး သံဳးရျခင္းမွာ မတြန.္ေစရ အတြဲ ကို သံဳျခင္းဟာ တန္ျပန္ဖို. ၊အကာအကြယ္ျပဴဖို. သံဳးျခင္း ျဖစ္တယ္။
ေဆာင္ပန္းအရြက္အခက္ ကို သံဳးျခငာ္းဟာ ေဆာင္ပန္းအရြက္အခက္ရဲ. အေဆာင္သက္သက္ ျဖစ္ျပီး အရာရာကို လိုရာမေရြး ေကာင္းက်ိဴးျပဴ ဖို. ျဖစ္တယ္ ။
နင္းျကမ္း ဟာ ေမြးနံကို နဝင္း ပို.ေဆာင္ေပးတယ္။ ေမြၚနံကို ျမွင္.တင္ေပးတယ္။ ျမင္.မားတိုးတက္ေစတယ္။
ခိုက္ ( အျမစ္ သို.မဟုတ္ ျတိစတု) စြမ္းအားသည္ ျပဴလုပ္သူတြင္ ရွိေနေသာ မေကာင္းသည္. အခ်က္မ်ား၊ဆိုးဝါးေျကာက္စရာ ဥပေစၧဒကကံ၊က်န္းမာေရး၊ေဘးဆိုး မသူေတာ္ စတဲ. ေဘးအေပါင္းကို ကာကြယ္ ေစာင္.ေရွာက္ပးတယ္။
ဃမနိငအ် အသ ဆရာဦးျကာျမင္. ၊ဆရာဒလမင္းေခါင္
ပညာရပ္တခု ကို စနစ္တက် ခ်ျပနိူင္တဲ.အတြက္ က်ေနာ္ ဒီေဗဒင္ပညာကို ဂုဏ္ယူစြာ ေလ.လာပါတယ္ ။
---(--Pyae Phyo Kyi Myint--
....... ..............
((( -ဆရာ့အေနနဲ႕ ဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္ရဲ႕ နဝင္းပညာအေၾကာင္း ဆရာႀကီးတပည့္ေတြေရးတဲ့ ေဆာင္းပါးေတြခုလိုျပန္လည္ရွာေဖြတင္ေပးေန ရတာက (နဝင္းစီး)ပညာကိုသူတို႕ပညာပါ-ေရွးေခတ္ကထဲက-ရွိျပီးသားကို ဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္က-ကြန္႔ထားတာပါလို႕-မူရင္းဇစ္ျမစ္ကိုမသိဘဲ။သူခိုးက-လူဟစ္-ဆိုသလိုျဖစ္ေနလို႕ သူခိုးေတြရန္က-ကင္းေအာင္ ေနာင္လာေနာင္သားေတြ -နဝင္းစီး-ပညာရွင္မူပိုင္အစစ္ဘယ္သူဆိုတာအမွန္အတိုင္း သိထားနိဳင္ေအာင္မွတ္တမ္းအေနနဲ႕က်န္ရစ္ေအာင္ ရွာေဖြစုေဆာင္းျပီးျပန္တင္ေပးေနရတာပါ )))
(ဆရာရယ္ (နဝင္းစီး)ပညာဟာေရွးေခတ္ထဲကရွိျပီးသားပါ၊ဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္ကထပ္ဆင့္ျပန္လည္ဆင့္ပြား ထားတာပါလို႕ဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္တပည့္ေတြအႀကိမ္ႀကိမ္အခါအခါေရးေနၾကတာဘယ္သူေတြက-သူတို႕ပညာပါလို႕ေျပာ ေနၾကတာလည္းဆရာ)
((( ေျပာရရင္ေတာ့အရွည္ႀကီးဘဲ၊ဘယ္ေလာက္ထိဆိုးလာသလဲဆိုရင္ (နဝင္းစီး)ပညာနဲ႕ပတ္သက္လို႕ ဆရာႀကီး ဦးၾကာျမင့္ မိသားစုက ပါဝင္ေရာက္ေျပာဆိုသတိေပးရတာမ်ိဳးျဖစ္လာျပီ၊ ဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္က- -နဝင္းစီး-ပညာရွင္မူပိုင္အစစ္ဆိုတာအမွန္အတိုင္း သိထားျပီးလုပ္စားေန သူေတြရယ္ ဘယ္သူကဘယ္လိုေတြ႕ရွိဆင့္ပြားထားတာ ဆိုအမွန္အတိုင္းမသိေသးသူေတြသိေအာင္ (နဝင္း)စီးပညာအေၾကာင္း ရွာေဖြစုေဆာင္းျပီး ျပန္တင္ေပးေနရတာပါ )))-
ဒါေၾကာင့္လည္းဆရာဦးလင္းေအာင္ကဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္-၏ပညာရပ္မ်ားျဖစ္တဲ့ (မဟာဘုတ္+ အႀကြင္း ဥာဥ္စ ရိုက္+အဂၤဝိဇၨာအခ်ိန္တိုင္+ နဝင္းစီး) ပညာတို႕အား သူ႔ပညာငါ့ပညာဟုဆိုခဲ့ေသာ္ နဝင္းတိုင္ပညာ၏ နဝင္းအား သက္ေရာက္မႈမ်ားက သင္ႏွင့္ တကြ သင့္ပတ္ဝန္းက်င္ စိတ္တူသ ေဘာ တူအားလံုး အေပၚ ခိုက္(၃)ခ်က္က်ေရာက္ၿပီး ဘုန္းႀကီး အသက္မရွည္ သက္ရွည္ဘုန္းမႀကီး၊ ျဖစ္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သတိေပးအပ္ပါသည္။ (ဆရာႀကီးဦးလင္းေအာင္)--လို႕တရားဝင္စာအုပ္ေတြမွာေရးထားပါတယ္။-တကယ္လည္းလက္ေတြ႕မွာဒီလိုျဖစ္ေနၾကတာကိုယ္ေတြ႕ဘဲ။ ဒါလည္းခိုးတဲ့လူေတြကလည္းမသိေအာင္တမ်ိဳးသိသိသာသာေပၚေပၚထင္ထင္မရွက္မေၾကာက္လုပ္စားေနၾကတာပါဘဲ။)))( ဆရာလုပ္ျပီး ဘာျဖစ္လို႕ အဲဒီလိုစိတ္ဓါတ္ေတြျဖစ္ေနၾကတာလည္းဆရာ)
(((ဒီမွာေမာင္ရင္ ေရွ႕ေဆာင္ႏြားလားေျဖာင့္ေျဖာင့္သြားက ေနာက္ႏြားတသိုက္ေျဖာင့္ေျဖာင့္လိုက္၏ ဆိုသလိုဘဲ၊ ဆရာလုပ္သူရဲ႕အေတြးအေခၚအယူအဆအာေဘာ္ေတြကတပည့္ေတြအေပၚမွာအနည္းနဲ႕အမ်ား ထိေရာက္ေန တတ္တာဘဲ။ငယ္ငယ္ကသင္ခဲ့ရတဲ့ ေလမုန္ တိုင္းမိျပီး ကြဲကြာ သြားတဲ့ေက်းညီေနာင္ပံုျပင္လိုေပါ့ကြာ၊ခိုးေနၾကလူကေတာ့ ခိုးေနမွာဘဲ။--။ကိုယ္ျပဳတဲ့ကံကအရိပ္လိုလိုက္ေနတယ္ဆိုတာ မယံုၾကလို႕ေနမွာေပါ့။ပညာရွင္ေတြနဲ႕ပညာရပ္အေပၚေစာ္ကားေနတဲ့သူေတြမွဒီဒဏ္ေတြမခံရရင္ဘယ္သူေတြခံရဦးမွာလည္းစဥ္းစားၾကည့္ေလ။)))….
…….-X Cused Man---( ဆရာ --Pyae Phyo Kyi Myint အားသတိရစြာျဖင့္ ေက်းဇူးတင္လ်က္---။
Comments
Post a Comment