((( ပင္လယ္ကူး-ဆိုပါလား-)))..


                         ((( ပင္လယ္ကူး-ဆိုပါလား-)))..


............................
( ဘာေတြေတြးျပီး ဘာေတြေရးထားလည္းဆရာ)
တပည့္ျဖစ္သူ ကိုသိန္း(ေခၚ)ေမာင္သိန္းေဌး၏ အေမးေၾကာင့္
((( -လူမ်ိဳး ဘာသာ ရိုးရာ ဓေလ့ ထံုးစံမ်ားႏွင့္ မပါဝင္ဘဲ လူသားတိုင္းအတြက္ လူ႕ဘဝတြင္ လူေတြနဲ႕အဆင္ေျပေနနိဳင္ေစ ရန္ဘဝေနနည္း မ်ားကိုညႊန္ၾကားေပးေနေသာ အမွတ္(ခ)။ အေရွ႕မုခ္။ မိုးေကာင္းဘုရား။ ရန္ကင္းျမိဳ႕နယ္ရွိ ကြ်နဳ္ပ္၏ ဓါတုနိယာမ ႏွင့္မဟာဘုတ္နဝင္းစီး ဓါတ္ခန္းတြင္းမွာ ေရးလက္စစာကို ရပ္ရင္းမွ
((( ဒီတခါေတာ့ တေန႕က ဆရာဖတ္လိုက္ရတဲ့ ေဆာင္းပါးေလးျပန္ေရးေနတာကြ)))
( ဘယ္လို-ေဆာင္းပါး မ်ိဳးလည္းဆရာ   ေဗဒင္ေဆာင္းဘဲလား၊မဟာဘုတ္လား-ေမြးနံတိုင္လား-အဂၤဝိဇၨာအခ်ိန္တိုင္လား-သက္ေရာက္အေဟာလား-ဓါတ္ဆင္ဓါတ္ရိုက္ပညာခန္း-ဒါမွမဟုတ္(နဝင္းစီး)ပညာခန္းလားဆရာ)
((( ေမးတာေတြကလည္းစံုလွခ်ည္လား-ေမာင္ရင္)))
( ဒါမွ မဟုတ္ေသးရင္ေတာ့ ဆရာသံုးေနတဲ့ ေလာကဓံ(အျမင္သစ္)မူနဲ႕ ပတ္သက္တာဘဲျဖစ္မွာေပါ့ဆရာ)
((( အဲဒါေၾကာင့္ေမာင္ရင့္ကိုေျပာေျပာေနရတာေပါ့--၃%၆-ပီပီ-ေျပာတာေလးကိုခဏနားေထာင္ပါဦးဆိုတာေလ)))
( ဆရာကလည္း က်ေနာ္ကသိခ်င္စိတ္ေတြမ်ားသြားလို႕ ေမးမိတာပါ။ဆရာကတခါလာလည္း-ဒီ-၃%၆-ဘဲေျပာေျပာေနေတာ့တာဘဲ။ )
ကြ်နဳ္ပ္လည္း ကိုသိန္းတေယာက္ျပန္ေျပာပံုကို သေဘာၾကသျဖင့္ျပံဳူးလိုက္မိသည္---
((( ဆရာေျပာတာကို နားေထာင္ပါဦးေမာင္ရင္ ေမာင္ရင္ထင္တာေတြ ခုေျပာေနတာေတြမဟုတ္ဘူးေမာင္ရင္ရဲ႕ အေတြးအေခၚအယူအဆ ေဟာင္းေတြ ၾကားက ေတြ႕ေနျမင္ေန ၾကားေနတဲ့ အရပ္ေျပာစကားေတြအေၾကာင္းပါ။)))
( က်ေနာ္တို႕ျမန္မာလူမ်ိဳးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားလက္ခံေနတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြဘဲ၊-ဆရာက ဒါေတြကို မဟုတ္ဘူးလို႕ဆိုလိုတာလားဆရာ)
((( ဆရာကဒါေတြကိုမဟုတ္ဘူး၊ မျဖစ္နိဳင္ဘူးဆိုလိုတာမဟုတ္ပါဘူး၊ ဒါေတြဟာ ဘယ္တံုးကျဖစ္စဥ္ေတြလည္း-ဘယ္ေခတ္ကာလက-ဘယ္ေဒသမွာလည္းဆိုတာသိေစခ်င္တာပါ။ ဥပမာကြာ ႏွစ္ေပါင္း(၂၀ဝ၀)ႏွစ္ေထာင္ေက်ာ္-ဘုရားလက္ထက္ကလား-ႏွစ္ေပါင္း(၂၀ဝ)ႏွစ္ရာေက်ာ္ ဘုရင္လက္ထက္ကလား။ ဒီေန႔ေခတ္မွာလား။ ရန္ကုန္လိုျမိဳ႕ႀကီးေတြမွာလား ေခတ္မီတိုးတက္မွဳမရွိေသးတဲ့ ေတာနယ္ေလးေတြမွာလား။ ဘယ္ႏွစ္ဦး ဘယ္ႏွစ္ခါျဖစ္ခဲ့တာလည္း ဆိုတာသိေစခ်င္တာပါ။)))
( ဆရာရယ္ ဒီကိစၥေတြက ဒီေလာက္အေရးႀကီးလို႕လားဆရာ)
((( ဘယ္လိုေျပာလိုက္တာလည္းေမာင္ရင္ ဒီအေၾကာင္းအရာမ်ိဳးေတြက သိပ္အေရးႀကီးတာေပါ့ ဒါေၾကာင့္လည္း ဆရာေဆာင္းပါးေတြတခ်ိန္က ဒီအေၾကာင္းအရာေတြကိုဦးစားေပးေရးခဲ့တာေပါ့။)))
( ဘယ္လိုအေၾကာင္းအရာေတြကို ဘယ္လိုေခါင္းစဥ္ေတြနဲ႕ ေရးခဲ့တာလည္းဆရာ)
((( ဥပမာကြာ၊.ခုလိုအေတြးအေခၚအယူအဆအေဟာင္းေတြကိုစဥ္းစားဖို႕ ေတြးေခၚဖို႕ဆရာေရးခဲ့တဲ့ ေဆာင္းပါး တခ်ိဳ႕ကိုျပန္ၾကည့္ မယ္ဆိုရင္
၁။   ေဗဒင္၊ ယၾတာႏွင့္ဘာသာေရး ------
၂။ ဒိသာပါေမာကၡ ဆရာႀကီး၏ ရာဂရူးဇာတာ
၃။ ေဗဒင္ႏွင့္ေခတ္အျမင္ (ဝါတြင္းကာလအိမ္ေျပာင္းၾက)
၄။ ေဗဒင္ႏွင့္ေခတ္အျမင္ (ဝါတြင္းကာလမဂၤလာေဆာင္ၾက)
၅။ ေဗဒင္ႏွင့္ေခတ္အျမင္ (သားသမီးအက်ိဳးေပး/မေပး)
၆။ ေဗဒင္ႏွင့္ေခတ္အျမင္ (အိုဇာတာေကာင္း / မေကာင္း)
၇။ ေဗဒင္ႏွင့္ေခတ္အျမင္ (အသက္ဘယ္ေလာက္ရွည္မလဲ)
၈။ ေဗဒင္ႏွင့္ေခတ္အျမင္ (ဘုမၼိအရပ္အေရွာင္ေကာင္းလို႔)
၉။ ေဗဒင္ႏွင့္ေခတ္အျမင္ (ခ်မ္းသာခ်င္သလား ေလွဦးတိုက္
                      လွည္းဦးတိုက္ ဝယ္လို႔ထား)
၁၀။ ေဗဒင္ႏွင့္ေခတ္အျမင္ (၇-ခု စား/၈-ခု စား ေလာကဓံတဲ့လား)
၁၁။ ဒီသင္တန္းမွာ ဒီပညာနဲ႕ ဒီဆရာရွိတယ္ဆိုလို႔
၁၂။ သားသားမီးမီး ေမြးဖြားရက္ ေရြးခက္ေနလား
၁၃။ ကြ်န္ေတာ္တို႔လည္း တာဝန္ရွိပါသည္
၁၄။ ေဗဒင္ဆရာႏွင့္ ေဗဒင္ပညာရွင္
၁၅။ ေခတ္အျမင္ႏွင့္ေဗဒင္ (ဓမၼာ - ေသာက) ဆိုတာ
၁၆။ ေခတ္အျမင္ႏွင့္ေဗဒင္ (ေမြးခ်ိန္သိမွမွန္မယ္) ဆိုရင္--
စတဲ့ ေဆာင္းပါးေတြမွာေတြးစရာေတြမ်ားမွမ်ားဘဲ။ဒါေပမဲ့ အရိုးစြဲေနတဲ့ လူေတြဆိုေတာ့ဆရာ့ေဆာင္းပါးေတြထင္သေလာက္မေပါက္ခဲ့ဘူး။ဆရာ့အေနနဲ႕ကေတာ့ လက္လွမ္းမီသမွ်ေတာ့ေရးေနတာပါဘဲ။ေရးမယ္ဆိုအမ်ားႀကီးပါဘဲ။တခ်ိဳ႕ ဘာသာေရးကိစၥေတြပိုေတာင္ဆိုးေသးတယ္။ခုေဆာင္းပါးက-(-ပင္လယ္ကူး-)လို႕ဆိုတာဘဲ။----
 အဲ့ဒါ အိမ္တစ္အိမ္မွာ ပင္လယ္ကူးလို႔ေခၚတယ္၊
အလြန္ ခိုက္ပါတယ္..အိုက္အိမ္မွာ ေနသူမ်ား စီးပြားမျဖစ္တတ္ဘူး။ လူေသသည္ အထိေအာင္ ဒုကၡ ေပးတတ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီ သစ္ ကို ဆက္တဲ့ေနရာဟာ
တိုင္႐ွိရင္ ဆက္လို႔ ရပါတယ္။ တိုင္မ႐ွိပဲ ဆက္ထားရင္ေတာ့ က်ိမ္းေသ ပင္လယ္ကူးအိမ္ လို႔ေခၚပါတယ္။ ႐ွိေနခဲ့ရင္ ခ်က္ခ်င္းသာ ျပင္ဖို႔လုပ္ပါေလ။
--
---------
ဒီေျပာျပခ်က္-ေရးသားခ်က္ေတြကအမွန္ေတြဘဲလား။ဘယ္ႏွစ္အိမ္မွာဘယ္ႏွစ္ဦးျဖစ္ခဲ့တာလည္း။အဲ့ဒီ-ဆက္ထားတဲ့ေနရာကက်ိဳးက်လို႕ လူ(သို႕မဟုတ္)အိမ္ကိုတခုခုထိခိုက္လို႕ ေျပာေနၾကတာလား။တျခားေနရာမွာအေၾကာင္းအမ်ိဳးေၾကာ႕င့္ျဖစ္ေနတာေတြကို (ပင္လယ္ဘူး)ေၾကာင့္ လို႕ေျပာေနၾကတာလား။ဘယ္သူကစာရင္းဇယား-မွတ္တမ္းမွတ္ရာနဲ႕လုပ္ထားတာရွိလည္း။ေရွးကဘိုး ဘြားမိဘ လူႀကီး သူမ ေတြေျပာသံၾကား နဲ႕စာေပမွာေရးထားတာေတြ႕တာတို႕ ဆရာစဥ္ဆက္ေျပာခဲ့တာတို႕ေလာက္နဲ႕ဘဲျပီး ေနၾကတာမ်ား ပါတယ္။)))
( ဆရာ့ေဆာင္းပါးေတြကကြ်န္ေတာ္တို႕အတြက္ေတာ့ -(ေရႊ-)ဘဲဆရာေရ-ဒါေပမဲ့ တျခားသူေတြအတြက္ၾကေတာ့ တမ်ိဳးႀကီးျဖစ္ေနမ လားဘဲ။ဆရာ)
((( ဟုတ္တယ္ ေမာင္ရင္ေျပာသလိုဘဲ၊တျခားသူေတြအတြက္ေတာ့တမ်ိဳးျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။ဒါေၾကာင့္လည္း-]]အတိတ္ကနီးျပီး-ဥာဏ္ႀကီးသူတို႕အတြက္--နဲ႕--ကံေကာင္းလိုသူတို႕အတြက္-ဥာဏ္သစ္ေလာင္းရာ-}}-လို႕ေရးထားတာေပါ့။ဆရာငယ္စဥ္က ေလာကီပ ညာ(ဂိုဏ္း)ပညာ စတင္သင္ၾကားစဥ္အခါက-ျမန္မာ့တိုင္းရင္းေဆး(တ/ဆ)(ပုဂၢလပညတ္+နိယာမ)ေဆးပညာပါေလ့လာခဲ့ရတယ္။အယူအဆအေတြး အေခၚအေဝၚအသံုးအႏွံဳးေတြက-သိပ္ကြာျခားလာတာေတြလာရသလို ေခတ္ကာလေပၚမူတည္ျပီးလူေတြရဲ႕ေျပာင္းလဲလာ မွဳအေပၚၾကည့္ျပီးစဥ္းစားစရာေတြေတြ႕လာတာနဲ႕ ဆရာေခတ္အျမင္ဘက္ကိုေျပာင္းျပီးေလ့လာျဖစ္တာဘဲ။အင္မတန္-တန္ဘိုးရွိ တဲ့ပညာရပ္ေတြပါ။
ဒါေပမဲ့ တခါတေလမွာ ဘုရားေဟာလို႕ေျပာလို႕ေျပာ-ဘုရင္လက္ထက္အအေၾကာင္းေတြကို-မလိုအပ္ဘဲ ကမၻာနဲ႕ ခ်ီျပီး အကိုးအကားနဲ႕ေျပာလို႕ေျပာ-ေရွးေဟာင္းစာေပ-ပရပိုဒ္ေတြ-က်မ္းေတြနဲ႕-ကိုင္ေပါက္လိုေပါက္နဲ႕ ကာလ-ေဒသ-ေခတ္အေျခ အေန ကိုမၾကည့္ဘဲ-ဇြတ္ေျပာေန တဲ့သူေတြကို တခါတေလဆရာ-ဘုေျပာေျပာလိုက္မိတယ္)))
(ဘယ္လို-ဘုေတာေတာလိုက္တာလည္းဆရာ)
((( ေအး မင္းတို႕ေျပာသလိုသာ- ကာလ-ေဒသ-ေခတ္အေျခအေနကိုမၾကည့္ဘဲ-ဇြတ္ေျပာေနတာေတြ မွန္ေနဦးမယ္ဆိုရင္----------------မေကာင္းတာ မလုပ္နဲ႕ မိုႀကိဳး-ပစ္လိမ့္မယ္---ေျမျမိဳလိမ့္မယ္-ဆိုတဲ့စကားသာမွန္ေနဦးမယ္ ဆိုရင္---မင္းေရာငါေရာ-ခုလိုလူ႕ေလာကမွာ-ရွိ-မွာ ေတာင္မဟုတ္ေတာ့ဘူး။-------ဆိုတာပါဘဲ-)))။
-----ဆရာေဆးပညာသင္စဥ္က-ေရာဂါဆိုတာ-အညာကေနေလွႀကံဳလွည္းႀကံဳနဲ႕ေရာက္လာတာမဟုတ္ဘူး။ကိုယ့္ရဲ႕-အေနအထိုင္-အစားအေသာက္ေၾကာင့္လို-သင္ခဲ့ရတာအမွန္ဘဲ။ခုေခတ္မွာေတာ့-အေနအထိုင္အစားအေသာက္မွန္လဲ-ကူးစက္ေရာဂါပိုးက-ေလထဲက-ေနပါလာေနျပီမဟုတ္လား။ဒီေန႕ ေမာင္ရင္ျမင္တဲ့အတိုင္းဘဲေလ။-ႏွာေခါင္း(မ်က္ႏွာ)မွာ-ေရာင္စံုမ်က္ႏွာဖံုးေလးေတြစီးထားရတဲ့အ ေျခအေနေလး။ အဲဒီလိုေျပာင္းလဲလာတဲ့ သဘာဝ-တရားေတြကိုျမင္လာရတဲ့  ဆရာ့အေနနဲ႕ .....။

Comments

Popular posts from this blog

-----((( နဝင္း ပညာ-တကယ္အစြမ္းထက္သလား )))။

((( ရုပ္ နဝင္းၿခံဳ ပညာ-)))။

ေလာကဓံ(အျမင္သစ္)ပညာျဖင့္အိမ္ေထာင္ဘက္ေရြးနည္း။ ...... (စေန)သားသမီးမ်ားႏွင့္(အဂၤါ)သားသမီးမ်ား -----------]]အိမ္ေထာင္ဘက္}}ေရြးျခင္း ))-